Пізнавальний квест "Вогонь та інші небезпеки”
Пізнавальний квест "Вогонь та інші небезпеки”
Група: старша
Учасники: 8 чол.
Тривалість: 30 хв.
Місце проведення: приміщення дитячого садка
Цілі: вчити дітей розповідати про те, яку користь приносить вогонь людині і як людина навчилася керувати вогнем; закріплювати знання дітей про те, до чого може призвести необережне поводження з вогнем; знати та дотримуватися правил поведінки під час пожежі; закріпити знання про користь та шкоду вогню, правила пожежної безпеки; розвивати логічне мислення; формувати дисциплінованість, почуття відповідальності за свої вчинки.
Обладнання: ноутбук, відеопрезентації, предметні картинки, загадки до теми, повітряні кульки.
Хід квесту
Вихователь: Діти, сьогодні на нас чекає незвичайна подорож (на екрані з'являється загадка)
- Оксана нам зараз прочитає загадку, а ви здогадайтеся, про що ми з вами сьогодні говоритимемо.
*загадка про вогонь*
Вихователь: Правильно! Сьогодні ми говоритимемо про вогонь. А як ви вважаєте, вогонь – наш друг чи ворог?
Діти: Вогонь – наш друг.
Вихователь: А чому ви так думаєте?
Діти: Вогонь потрібен, щоб готувати їжу, щоб було тепло та світло. Він потрібен у дитячих садках та школах, лікарнях, будинках. Він змушує працювати машини. Без вогню не було б електрики, а з допомогою електрики ми можемо користуватися багатьма побутовими приладами: праскою, плитою тощо.
Вихователь: А як ви вважаєте, чи може такий незамінний вогонь стати небезпечним для людини?
Діти: Може.
Вихователь: А як він може зашкодити людині?
Діти: Може статися пожежа, може спалахнути будинок, квартира, меблі. Може спалахнути ліс, можуть залишитися без дому звірі та птахи, і навіть люди.
Вихователь: Правильно! Що ж робити, щоб вогонь приносив нам користь і радість?
Діти: Потрібно правильно поводитися з ним, стежити за ним. Виходячи з лісу, гасити багаття і т.д.
Вихователь: Правильно! Дорослі вміють не сваритись з вогнем, а дітям цьому треба вчитися.
Вихователь: Я пропоную, вам сьогодні здійснити подорож по нашому рідному дитячому садочку. Ви любите подорожувати!
-Давайте закріпимо правила як потрібно поводитися в приміщенні дитячого садка:
-не шуміти. А чому не можна шуміти? (є маленькі діти або хтось займається)
-Не чіпати руками
-слухати вихователя та бути уважним
Вихователь: Ну, що вирушаємо, будьте уважними
1-а зупинка Зустрічає нас Оленка
Оленка: Привіт дітиі, а я на вас чекаю вже давно, чула, ви вирушили в подорож? У мене для вас сюрприз, про що я вам тут розповім, ви дізнаєтеся відгадавши загадку.
*загадка про вогнегасник*
Діти, подивіться, а ви бачите на стіні вогнегасник? А навіщо він потрібний? (якщо буде спалах, він знаходиться біля кожної групи, якщо це знадобиться) Розглядають його. Вогнегасник дітям не іграшка і без дорослого брати не можна.
Гра "Це я, це я, це всі мої друзі"
- Хто, почувши запах гару, повідомляє про пожежу?
- Хто з вас, побачивши дим, закричить: "Пожежа, горимо!"
- Хто з вас пустує з вогнем вранці ввечері та вдень?
- Хто, почувши газ у квартирі, відчиняє вікна, двері?
-Хто від маленької сестри непомітно ховає сірники?
-Хто з вас пустує з вогнем? Визнайте чесно в тому.
-Хто вогнищ не розпалює та іншим не дозволяє?
Гра «Якщо виникла пожежа» (з повітряною кулькою)
Хід гри: Діти стають у коло. У центрі – вихователь з повітряною кулею в руці. Він вимовляє рядки віршів і, не домовляючи останнього слова, передає кулю одному з дітей. Дитина швидко доводить рядок і передає кулю іншому тощо. Якщо дитина відповідає неправильно, вона вибуває з гри, а куля переходить до педагога.
Молодці, запам'ятайте, що вогнегасником тільки дорослі можуть користуватися і він вчасно може запобігти біді
- А ще подивіться скільки багато стрілочок, які кудись вказують, для чого вони потрібні (допомагають визначити де вихід). Ці стрілочки вам ще допоможуть сьогодні, а мені час прощатися, зустрінемося в казці.
Вихователь: Молодці, ну, що прямуємо через музичну залу
(У залі сидить і гірко плаче лісовик)
2 зупинка
Вихователь: -Вітаю ,Лісовик, чому ти плачеш?
Лісовик: Я добрий Лісовик вмію рахувати, і навіть вивчив літери, але я не можу йти в лісову школу, а знає чому? Тому, що не знаю правила безпеки, не знаю, як потрібно поводитися в небезпечних ситуаціях і тому прийшов до вас у дитячий садок – прошу вас розповісти правила безпеки
Вихователь: Добре, ми тобі допоможемо, правда, діти? Підеш із нами?
Ну що вирушаємо в дорогу? На чому пропонуєте поїхати? Я пропоную поїхати автобусом. Вадим розкажи нам, будь ласка, правила поведінки у громадському транспорті, адже й тут нам знадобляться правила безпеки. (Відповідь дитини) Отже, вирушаємо в дорогу.
3 зупинка Гра «Доскажи слівце» (ПОКАЗ КАРТИНОК в муз залі)
Вихователь: Молодці, чудово впоралися із завданням.
Лісовик: Давайте я з вами пограю, сідайте за столи.
Гра «Вогонь – друг і ворог» (КАРТКИ ДЕ ВОГОНЬ ДРУГ, А ДЕ ВОРОГ)
Діти, на столах у вас картки із зображенням ситуацій. Вам потрібно розкласти картки на дві групи: де вогонь друг, а де ворог. (Діти розкладають, а потім усі разом перевіряємо)
Вихователь: Ну, що вирушаємо далі (3 зупинка).
Зустрічається Баба-Яга
Вихователь: Вітаю, діти я Баба-Яга, вчителька лісової школи. Відповідаю за безпеку лісу!
Баба - Яга: Але якщо все ж таки сталася пожежа, за яким номером потрібно дзвонити?
(Показує дітям табличку де написаний номер та телефон д/садка-пояснює)
Баба - Яга: Скажіть, що потрібно повідомити пожежників телефоном?
Діти: Адреса, прізвище та що горить.
Перед вами картки: 101, 102, 103, 104. Слухайте завдання: «Після сигналу показати картку з номером телефону, яким потрібно викликати пожежну команду, якщо в будинку почнеться пожежа. (Б. Я називає види транспорту «Швидка» і т. д. Молодці!
Баба-Яга А зараз усі ці правила, ми закріпимо у грі. Підійдіть до мене, будь ласка.
Лунає сирена пожежної системи Б. Я Лісовик і вихователь накривають дітей покривалом і тихо спускають не поспішаючи сходами.
1-ий поверх коридор біля щитка
Вихователь: молодці. Я думаю, що наш гість Лісовик, добре запам'ятав правила поведінки під час пожежі, але найголовніше він запам'ятав, що краще пожежу не гасити, а її запобігти! Діти, подивіться, що це за прилад?
Лісовик: А я знаю - це найважливіший прилад який відповідає за пожежну безпеку. Якщо раптом пожежа, то він спрацьовує на дим і починає голосно подавати сигнал, кнопка спалахує там, де джерело пожежі (розглядаємо його).
Зустрічає Лісова Фея: Вітаю, діти я пролітала і побачила які ви всі молодці і як допомагали сьогодні Лісовику, а зараз я хочу вас перевірити, чому ви сьогодні навчилися.
-Ми розділимося на дві команди і пограємо у гру: «Віднеси ліки другу»
Але давайте згадаємо, чи можна брати ліки без дорослих? Чому? Ми зараз використовуватимемо не справжні ліки. Чи готові?
Уявіть, що ваш друг захворів і не може сам сходити в аптеку, але живе він далеко, туди ніякий міський транспорт не ходить. Щоб до нього дістатися, потрібно перестрибнути через канаву (джгути - пролізти через тунель (дуга, пройти по вузькому містку) (канат, перестрибнути через великі купини). Чия команда швидше впорається із завданням? (У кожної дитини по кеглі – флакон з ліками , на стільцях лялька – друг, якому ці ліки треба доставити.)
-Молодці хлопці, Лісовик, я думаю, що в цьому завданні перемогла дружба, тому що всі діти намагалися якнайшвидше вилікувати свого ДРУГА. А це означає, що наші діти відмінні товариші та друзі, бо всім відомо, що друг пізнається у біді.
Лісовик: Діти поки я з вами подорожував, я багато запам'ятав, але в житті зустрічаються не тільки небезпечні предмети, а й небезпечні люди. Їх називають злочинцями. Вони можуть пограбувати квартиру, викрасти або навіть вбити людину. Зараз ми подивимося, чи вмієте ви поводитися з незнайомими людьми.
Я поставлю вам запитання, а ви спочатку подумайте добре, а потім відповідайте:
-Якщо незнайома людина намагається відкрити твої двері, що ти робитимеш?
-Якщо вдома немає телефону, що ти робитимеш? (Показують, як і що вони будуть кричати з вікна чи з балкона, як звати на допомогу)
-Ти один вдома, задзвонив телефон: «Здрастуйте! Куди я потрапила, чия це квартира? Як тебе звати? Ти один вдома?" Що ти даси?
-Молодці, впоралися із завданням.
Вихователь: Діти, дуже важливо знати, що робити у небезпечних ситуаціях, і я сподіваюся, якщо раптом станеться така ситуація, що ви не розгубитеся самі, заспокоїте та допоможете іншим. Знання, які ви отримали на занятті, допоможуть вам у цьому. Ну, що Лісовик сподобалася тобі сьогодні наша подорож? А ми з дітьми хочемо тобі нагадати ще раз
– У разі пожежі викликати? пожежників за «101»
- Сірники, що горять (Не кидати)
- Кричати та кликати на допомогу кого? (дорослих)
- У приміщенні, де почалася пожежа, можна залишатися?
- Відчиняти вікна та двері під час пожежі?
- Закривати ніс, рот, голову рушником під час пожежі?
- Під час пожежі ховатись у кут, під ліжко?
- Включати самим та залишати без нагляду включені електроприлади?
- Звертатися до сусідів за допомогою
- Гасити водою електроприлади, що горять
Вихователь: Ось таку пам'ятку ми даруємо тобі, Лісовій, на згадку про нашу подорож. Дітям розмальовки та медалі.
Герої прощаються та йдуть.
Вихователь: Діти, що нового ви сьогодні дізналися? Зараз ми з вами повернемося в групу і намалюємо те, що вам найбільше запам'яталося і сподобалося
Коментарі
Дописати коментар