Проєкт П3 "Дитячий садок"
МЕТА ПРОЄКТУ:
уточнити уявлення дітей про дитсадок, майданчики, територію;
поглибити знання про особливості роботи працівників дитячого садка (завідувача, завгоспа, вихователя – методиста, медичної сестри, керівника музичного);
формувати вміння висловлювати своє ставлення до дитячого садка;
підтримувати прагнення дітей об’єктивно оцінювати власні чесноти, та чесноти інших;
формувати усвідомлення про дружбу і товаришування, розрізняти добрі і погані вчинки.
ПРОЕКТНІ ЗАНЯТТЯ: «Мій дитячий садок» екскурсія – огляд; : «Хто працює в дитячому садку?»; : «Юні дослідники екологічними стежками дитсадка»; «Дружба – справжня сила» ; «Іграшки».
ДИДАКТИЧНІ ІГРИ: «Складаємо розповідь про дитячий садок»; «Хто ким працює?»; «Кому що потрібно»; «Знайди чим схожі, чим відрізняються»; «Добіжи до дерева яке назву»; «Сумний хлопчик, сумна дівчинка»; «Дім, у якому ми живемо»; «Наша група»; «Що змінилося?»; «Зроби добро»; «Склади такий самий орнамент»
ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА: Читання вірша Ю.Михайличенка «Наш дитячий садок»; читання вірша В.Парамонової «Сварка»; читання вірша А.Костецького «Про друга»;читання вірша Н.Забіли «Ясоччин садочок».
ВЗАЄМОДІЯ З БАТЬКАМИ: перегляд відеозаписів діяльності дітей у садку; : «Сімейний міст» за проблемою використання надбань народної педагогіки у вихованні дітей (зустріч різних поколінь); : «День добрих справ» (виготовлення нетрадиційного фізкультурного обладнання); відвідування дітьми спільно з батьками виставки поробок «Мамо, тато, я – для дитсадка».
1 – Й ДЕНЬ
МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП
Девіз: «Все можна зробити, якщо захотіти».
Мета: зацікавити дітей та викликати бажання створити спільний проект.
Розглядання фото альбому про життя дитячого садка
Мета: розвивати спостережливість, інтерес до життя свого дитячого садка; виховувати дружні стосунки між дітьми у групі.
Проектне заняття: «Мій дитячий садок» екскурсія – огляд.
Вид: інтегроване
Тип: групове
Освітні завдання: розширювати знання дітей про будівлю дитячого садка, уточнити знання про різні приміщення та їхнє призначення; звернути увагу на чисті коридори, сходи (зауважити обережність під час руху по сходинках); розвивати спостережливість, увагу, почуття вдячності дорослим за працю, бажання надавати посильну допомогу.
Матеріал: лялька, аркуш паперу для складання маршруту екскурсії.
Прогулянка:
Дидактична гра «Складаємо розповідь про дитячий садок»
Мета: розвивати емоційну сферу дітей, мовлення , увагу, уяву; коригувати міжособистісні стосунки в групі; розвивати навички спілкування.
Читання вірша Ю.Михайличенка «Наш дитячий садок».
2 половина дня
Художня праця: «Створення древа цілей»
Пропозиції щодо створення «древа цілей»
Що хочуть дізнатися діти?
Куди ведуть стежинки дитсадка? (розміщення будівлі, територія, приміщення, майданчики).
Хто піклується про нас? (працівники дитячого садка, професії дорослих).
Рослини нашого дитячого садка (кімнатні рослини, рослини на території).
Друзі та іграшки в дитсадку. (поняття дружби та «товаришування»). Мета: виховувати бажання працювати пліч – о пліч над спільним задумом;сприяти розвитку дитячої ініціативи та коментуючого мовлення.
Девіз: «Не кажи не вмію, а кажи навчуся».
Мета: сформувати систему знань, уявлень і навичок необхідних для реалізації спільного проекту.
Проектне заняття: «Хто працює в дитячому садку?»
Вид: інтегроване
Тип: фронтальне
Освітні завдання: продовжувати розвивати вміння дітей відповідати на запитання вихователя, використовуючи поширені речення; формувати уявлення про особливості роботи працівників дитячого садка (завідувача, вихователя-методиста, завгоспа, медичної сестри; закріплювати уявлення про важливість і необхідність праці працівників дитячого закладу; стимулювати вживання слів-назв за завданням, добирати їх; виховувати повагу до працівників дитсадка.
Матеріал: ілюстрації професій людей, аркуші паперу, олівці, кольорові кружечки, наліпки - смайлики.
Прогулянка:
Цільова прогулянка до методичного кабінету
Мета: формувати в дітей знання про працю методиста, про взаємозв’язок роботи методиста і завідувача, інших працівників дитячого садка для отримання потрібного результату; виховувати повагу до праці методиста.
Дидактична гра «Хто ким працює?»
Мета: вдосконалювати вміння дітей визначати професії працівників дитячого садка за функціональним призначенням; розвивати мислення, уважність, зосередженість.
Трудова діяльність: організувати прибирання в ігрових зонах; закріплювати навички дітей прибирати іграшки; розвивати вміння працювати разом.
2 половина дня
Самостійна художня діяльність «Мій улюблений дитсадочок»
Мета: вправляти дітей в умінні малювати великий будинок, передаючи прямокутну форму стін, ряди вікон; розвивати вміння доповнювати зображення на основі уявлень від навколишнього.
Дидактична гра «Кому що потрібно»
Мета: вправляти дітей у класифікації предметів, в умінні називати їх, визначати професії працівників дитячого садка, яким ці предмети необхідні у роботі.
Творча гра «Вихователька зустрічає малят»
Взаємодія з батьками: «Сімейний міст» за проблемою використання надбань народної педагогіки у вихованні дітей (зустріч різних поколінь).
3 – Й ДЕНЬ
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЕТАП
Психогімнастика «Привітання з сонечком»
Мета: учити дітей емоційно сприймати довкілля; розвивати емоційність.
Дидактична гра «Знайди чим схожі, чим відрізняються»
Мета: закріпити назви кімнатних рослин; формувати вміння знаходити відмінності у будові квітів, їх зовнішньому вигляді; виховувати любов до квітів, бажання доглядати та піклуватися про них.
Проектне заняття: «Юні дослідники екологічними стежками дитсадка».
Вид: інтегроване
Тип: групове
Освітні завдання:розширювати знання дітей про територію дитячого садка, її природні об’єкти; ознайомити з об’єктами живої природи, особливостями екологічної стежини; навчати бачити та розуміти ознаки пристосування до умов існування рослин; закріпити назви дерев що ростуть на території дитячого садка; навчити орієнтуватися в просторі; розвивати спритність та увагу; формувати основи екологічної свідомості, культури; виховувати дбайливе ставлення до навколишнього світу.
Матеріал: схема-карта екологічної стежини дитячого садка, кошик.
Прогулянка:
Спостереження за рослинами, які ростуть на майданчику. Що росте на майданчику? Рослини живі чи ні? Рослини живі, тому їх слід берегти. Не можна топтати траву, ламати гілки дерев, зривати квіти.
Дидактична гра «Добіжи до дерева яке назву»
Мета: перевірити знання дітьми дерев, що ростуть на стежині дитячого садка; навчати орієнтуватися в просторі, розвивати спритність, увагу.
Трудова діяльність: чергування в куточку природи. Запропонувати дітям оглянути рослини в куточку природи. Повторити який інвентар для чого потрібний. Полити рослини які цього потребують.
2 половина дня
Розвивальні ігри:
«Що змінилося?» Мета: вправляти дітей у вживанні граматичних форм іменників у множині, їх відмінкових закінчень; у вживанні прийменників.
«Зроби добро» Мета: вправляти в умінні розпізнавати добрі і погані вчинки, описувати їх та давати їм оцінку.
«Склади такий самий орнамент» Мета:вчити дітей виділяти просторове розташування геометричних фігур, відтворювати те саме розташування, викладаючи орнамент.
Взаємодія з батьками: «День добрих справ» (виготовлення нетрадиційного фізкультурного обладнання).
4 – Й ДЕНЬ
УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ ЕТАП
Девіз: «Мудрим ніхто не родився, а навчився»
Мета: узагальнити та систематизувати знання, навички, вміння набуті дітьми протягом попередніх етапів.
Ігрова ситуація «Дружні малята»
Мета:формувати в дітей вміння цінувати дружбу, бути безкорисливими; закріплювати вміння проявляти до однолітків товариське ставлення; виховувати вміння прислухатися до думки інших.
Читання вірша В.Парамонової «Сварка».
Проектне заняття «Дружба – справжня сила»
Вид: інтегроване
Тип: групове
Освітні завдання:розвивати етичні уявлення дітей – продовжувати ознайомлювати з позитивними рисами характеру (доброта, щедрість, чуйність, скромність); сприяти формуванню усвідомлення про дружбу і товаришування; учити розрізняти добрі і погані вчинки; закріплювати вміння робити висновок та висловлювати свою оцінку поведінки у невеличких описових розповідях; навчати правил товариських стосунків, допомогти усвідомити поняття «товаришування» на простих прикладах; виховувати бажання та вміння допомогти виручати друга з біди, почуття дружби та товариськості.
Матеріал: м’яка іграшка, ілюстрації до казок, сигнальні картки, бутафорський торт, загадки, прислів’я.
Проектне заняття : «Іграшки»
Вид: тематичне
Тип: групове
Освітні завдання:формувати в дітей вміння виявляти й порівнювати властивості предметів; учити визначати місце розташування предметів; закріплювати навички орієнтування в просторі; кількісну і порядкову лічбу; формувати уявлення про число і цифру 2; виховувати вміння чути і виконувати вказівки вихователя.
Матеріал: набір іграшок, сюжетна ілюстрація «Іграшки у шафі», знаки «+»; «-«.
Прогулянка:
Спостереження за іграми однолітків.
Мета: вчити дітей цінувати дружбу, бути безкорисливими, відданими; формувати вміння відгукуватися на звернення друга.
Читання вірша А.Костецького «Про друга»
Трудова діяльність: чищення одягу після прогулянки. Вчити дітей стежити за собою та помічати недоліки у зовнішньому вигляді на своїх товаришах. Самостійно усувати недбалість.
2 половина дня
Художня праця «Посуд для ляльок»
Мета: вправляти дітей в умінні ліпити різноманітний посуд: блюдця, чашки, тарілки із цілого шматка, додаючи деталі (ручку,кришечку); вправляти в згладжуванні поверхні пальцем; розвивати окомір, синхронізувати роботу обох рук.
Взаємодія з батьками: відвідування дітьми спільно з батьками виставки поробок «Мамо, тато, я – для дитсадка».
5 – Й ДЕНЬ
ТВОРЧИЙ ЕТАП
Девіз:»Не бійся мріяти і фантазувати»
Мета: реалізувати спільний творчий задум до якого готувалися попередні етапи.
Творча гра «Із заплющеними очима»
Мета: зняття емоційної напруги.
Дидактична вправа «Сумний хлопчик, сумна дівчинка»
Мета:розвивати активне мовлення, виховувати турботливе ставлення до оточуючих.
Проектне заняття «Дім, у якому ми живемо»
Вид: тематичне
Тип: групове
Освітні завдання:удосконалювати вміння відповідати на запитання вихователя, складаючи поширені речення; формувати вміння висловлювати своє ставлення до дитячого садка; складати розповіді з власного досвіду; розвивати мовленнєву компетентність; збагачувати словник дітей засобами художньої літератури; виховувати уважність, турботливе ставлення один до одного, вміння по різному виявляти свої добрі почуття.
Матеріал: наліпки-смайлики, сюжетна ілюстрація «1 вересня».
Прогулянка:
Розповідь-роздум «Чому я вранці поспішаю до дитячого садка?»
Мета: вправляти дітей у складанні розповіді, зважаючи на власний досвід, на задану тему.
Дидактична гра «Наша група»
Мета: розвивати вміння помічати й знаходити суперечності, протилежні ознаки предметів дій; розвивати уяву, мислення, вміння оцінювати свої дії; виховувати почуття справедливості.
Трудова діяльність: залучати дітей до прибирання на ігровому майданчику: згребти сухе листя, зібрати гілочки дерев. Виховувати вміння самостійно розподіляти трудові обов’язки.
Сюжетно-рольова гра «Дитячий садок»
Мета: закріпити знання дітей про трудові дії медсестри, кухаря, пралі; виховувати пізнавальний інтерес та повагу до праці дорослих; розвивати почуття вдячності.
2 половина дня
Розвага «Дитсадок моєї мрії».
Мета: активізувати творчі здібності дітей засобами театралізації; викликати інтерес та бажання творити самостійно; розвивати фантазію, творче мислення, інтерес до творіння, виразне мовлення; викликати співчуття впевненості в своїх силах, навички мріяти.
Читання вірша Н.Забіли «Марина Дмитрівна».
6 – Й ДЕНЬ
РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ ЕТАП
Девіз: помічаємо і радіємо успіхам кожного
Мета: усвідомити набутий за попередні етапи досвід. Порадіти своїм і чужим успіхам.
Групова бесіда «Про що дізналися на протязі проекту»
Чи сподобалась вам обрана тема?
Що цікавого дізналися в ході проекту?
Про що ви можете розповісти вдома?
Прогулянка:
Дидактична гра «Країна Дитсадія»
Мета: дати можливість кожній дитині взяти участь у спільній діяльності; допомогти побачити, яке місце займає дитина в групі; закріпити знання, які отримали діти під час проектної діяльності.
Читання вірша Н.Забіли «Ясоччин садочок».
Трудова діяльність: запропонувати дітям навести лад на полиці для книг: скласти книги за розміром, відібрати ті, що потребують ремонту. Виховувати самостійність, та бажання надати допомогу вихователю
2 половина дня
Самостійні ігри в ігрових центрах. Закріплення текстів віршів, розгадування загадок на задану тему.
Взаємодія з батьками: висловити подяку батькам, які на протязі проекту допомагали у підборі матеріалу.
Коментарі
Дописати коментар