Проєкт П3 "Сім'я"
- Формувати уявлення про родину, що об’єднує усіх родичів батька та матері;
- Розширити знання дітей про культуру сімейних стосунків, обов’язки кожного члена родини;
- Ознайомити із значенням взаємодопомоги, спільної праці, радість сімейного відпочинку;
- Ознайомити дітей із значенням слів «герб моєї родини»
- Виховувати повагу до рідних, любов, вічливість, тактовність, бажання допомагати старшим.
Проектні заняття: інтегроване «Моя сім’я» (довкілля, мовлення); тематичне «Моя рука, моя сім’я» (сюжетне малювання); інтегроване «Скільки нас живе в квартирі?» (довкілля, математика, конструювання); тематичне «Ким працюють батьки?» (довкілля); інтегроване «Роде наш прекрасний» (довкілля, мовлення); творче «Осінні гостинці для тата і неньки» (аплікація); тематичне «Прикрасимо кімнату» (природа).
Дидактичні ігри: «Дружна сім’я», «Скажи чий?», : «Нема кого?», «Сімейна драбина», : «Разом з мамою на кухні», «Куди і з ким іду», «Наведи лад», «Допоможемо мамі», «Подарунок для бабусі», «Чекаємо гостей», «Вибери вбрання на свято», «Сім’я іде на прогулянку», «Хто мене любить, пестить, голубить», «Сім’я збирає урожай».
Художня література: вірш Г. Граймо «Хлібина»; вірші М.Познанської «Про золоті руки», «Праля»; А.Костецького «Мамине сонечко"
Взаємодія з батьками: ігрове анкетування «Чи знаєте ви свою дитину», : консультація «Як запобігти конфліктам дітей у сім’ї», : консультація «Як привчати дитину до охайності і порядку», створення словничка ввічливих слів «Для мам і тат, які виховують малят».1-Й ДЕНЬ
МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП
Девіз: « Все можна зробити якщо захотіти».
Мета: зацікавити дітей та викликати бажання створити спільний проект.
Бесіда на тему: «Проведений вихідний день»
Мета: формувати поняття про сім’ю, як основу життя людини, свідоме ставлення до обов’язків у сім’ї, навички турботи та піклування про рідних.
Дидактична гра: «Дружна сім’я»
Мета: закріпити знання дітей про склад сім’ї та обов’язки кожного з членів родини (мама турбується по дітей, пере, готує їжу і т.д.)
Проектне заняття «Моя сім’я» (довкілля, мовлення)
Вид: інтегроване;
Тип: групове;
Освітні завдання: ввести поняття «сім’я»; формувати правильне уявлення про сім’ю: роль матері, батька, дідуся, бабусі, сина, дочки, сестри, брата, формувати уявлення про трудові обов’язки членів родини. Розвивати уявлення про сім’ю, як про людей, які живуть разом, піклуються одне про одне; вміння брати участь у бесіді, вправляти у вживанні зменшувально-пестливої форми іменників, розширити словесний запас словами : матінка, татуньо, батьки, родина. Виховувати позитивні взаємини у сім’ї, співчуття, любов до всіх членів родини.
Матеріал: фото і ілюстрації «Моя сім’я», м’яч, атрибути до гри «Сімейні речі».
Проектне заняття «Моя рука, моя сім’я» (сюжетне малювання)
Вид: творче
Тип: групове
Освітні завдання: учити дітей обводити олівцем контур власної руки; розвивати вміння доповнювати зображення на основі уявлень про навколишній світ; закріплювати уявлення про сім’ю: сім’я складається з найрідніших людей і складається з батьків, дітей, бабусі і дідуся. Виховувати охайність під час виконання роботи.
Матеріал: ілюстрація «Моя сім’я», аркуш паперу, кольорові олівці.
Прогулянка:
Бесіда: «Моя дружна сім’я». Перегляд сімейних фото.
Дидактична гра: «Нема кого?»
Мета: вправляти дітей у вживанні іменників у родовому відмінку однини (мами, сестри, бабусі, брата, тата).
Самообслуговування: вдосконалювати набуті раніше навички одягання, роздягання, взування та роззувння.
Пальчикова гра: «Нумо, братці, до роботи».
2 половина дня
Художня праця «Створення древа цілей»
Що хочуть дізнатися діти?
Що таке родина,сім’я?
Традиції святкування сімейних свят
Сімейний герб
Професії батьків
Наші імена та прізвища
Вибрано серед пропонованих будиночок із віконцями.
Мета: виховувати бажання створювати спільний проект; дружно виконувати завдання проявляючи творчі сит та фантазію; сприяти розвитку ініціативи; розвивати пізнавальний інтерес.
Взаємодія з батьками: ігрове анкетування «Чи знаєте ви свою дитину»
2-Й ДЕНЬ
ІНФОМАЦІЙНИЙ ЕТАП
Девіз: «Не кажи не вмію, а кажи навчуся»
Мета: сформувати систему знань, уявлень і навичок необхідних для реалізації спільного проекту.
Психогімнастика: «Подарунок мамі»
Мета:вчити відтворювати дії і вчинки уявних персонажів, оволодіти моторними компонентами відповідних психічних станів.
Дидактична гра: «Скажи чий?»Мета: збагачувати словник дітей присвійними прикметниками; розвивати мовлення, мислення.
Проектне заняття: «Скільки нас живе в квартирі?» (довкілля, математика, конструювання)
Вид: інтегроване
Тип: групове
Освітні завдання: закріпити елементарні уявлення про сім’ю; вчити дітей аналізувати вікові відносини в сім’ї,дати поняття про те ,що сім’я об’єднується спільним проживанням в одному будинку (чи квартирі),за однією адресою; вдосконалювати вміння спільно будувати, створювати споруду за зразком з геометричних фігур; вчити порівнювати предмети за довжиною способом накладання; ознайомити з числом та цифрою 1; вчити співвідносити кількість і число; виховувати організованість і дисциплінованість.
Матеріал: ілюстрація будинку багато та одноповерхового, різні за довжиною смужки паперу, картка з цифрою 1, пласкі геометричні фігури.
Бесіда: «Наші імена та прізвища»
Мета: розвивати інтерес дітей про сім’ю,рід; дати елементарне уявлення про родовідне дерево.
Дидактична гра: «Сімейна драбина»
Мета: уточнити знання дітей про склад сім’ї; вчити вирізняти дітей з усіх членів сімї, серед дітей старших та молодших; орієнтовно визначати людей за віком.
Народна гра «Дідусь Макар»
Мета: вдосконалювати навички відтворювати різні рухи; розвивати невербальне мовлення.
Дослідницька діяльність: «Чим можна погратися з молодшим братиком під час купання?»
Мета: визначити дослідницьким шляхом які речі плавають на воді, а які тонуть; уточнити з якого матеріалу ці предмети виготовлені.
2 половина дня
Мовленнєві ігри: «Разом з мамою на кухні»
Мета: вчити дітей добирати слова протилежні за значенням; розвивати мову, фонематичний слух, увагу.
«Куди і з ким іду»
Мета: вправляти дітей у вживанні іменників у знахідному відмінку; розвивати мовлення, мислення.
Читання вірша Г. Граймо «Хлібина»
3-Й ДЕНЬ
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЕТАП
Бесіда: «Професії моїх батьків»
Мета: розширити уявлення дітей про працю найближчих людей; орієнтувати їх на значущість та результати праці.
Дидактична гра: «Наведи лад»
Мета: закріпити знання та призначення речей, уміння групувати їх.
Читання віршів М.Познанської «Про золоті руки», «Праля»
Мета: виховувати інтерес та повагу до праці дорослих, бережливе відношення до результату праці.
Проектне заняття «Ким працюють батьки?» (довкілля)
Вид: тематичне
Тип: групове
Освітні завдання: продовжити знайомити дітей із працею дорослих; розширити знання про те, що люди різних професій (лікар,кухар,шофер, будівельник, перукар, швея, кравець, праля, двірник) працюють для загального добра. Закріпити знання про знаряддя праці необхідні для роботи людям цих професій. Виховувати шанобливе ставлення до людей різних професій.
Матеріал: ілюстрації до теми, предметні картинки до гри «Кому що потрібно для роботи».
Прогулянка
Дослідницька діяльність: «Чому мама відкриває кватирку?»
Мета: допомогти дітям зрозуміти, що навколо нас є повітря. Воно прозоре, легке, під час руху утворюється вітер. Підвести до висновку, що кімнату потрібно провітрювати, щоб бути здоровими.
Самообслуговування: закріплювати вміння раціонально розміщувати одяг та взуття у шафах.
Сюжетно-рольова гра «Сім’я»Мета: формувати вміння обмірковувати задум, намічати сюжет гри, свідомо співвідносити свою поведінку з поведінкою друзів, погоджувати свої дії, спрямовуючи їх на досягнення спільної мети.
Дидактична гра «Допоможемо мамі»
Мета: вчити дітей розрізняти прийменники зі значенням місця і напрямку.
2 половина дня
Спільна творча діяльність: створення альбому «Професії наших батьків»
Мета: закріпити знання дітей про працю дорослих; конкретизувати уявлення про виконання дій, функцій людини даної професії. Викликати піднесені емоції під час створення альбому.
Взаємодія з батьками: консультація «Як запобігти конфліктам дітей у сім’ї»
Мета: продовжувати працювати над розширенням та поглибленням педагогічних знань у батьків.
4-Й ДЕНЬ
УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ ЕТАП
Девіз: «Мудрим ніхто не родився, а навчився»
Мета: узагальнити та систематизувати знання, навички, вміння набуті дітьми протягом попередніх етапів.
Бесіда: «Свята у родинному колі»
Мета: допомогти дітям глибше пізнати стосунки в родині; розкрити значення родинних свят; спонукати дітей розповідати про власні свята своїх сімей.
Дидактична гра «Подарунок для бабусі»
Мета: вчити дітей визначати просторове положення геометричних фігур і відтворювати таке саме розміщення фігур заповнюючи ними площину.
Проектне заняття «Роде наш прекрасний»
Вид: інтегроване
Тип: групове
Освітні завдання: сформувати у дітей інтерес до своєї сім’ї та дотримання сімейних традицій та звичаїв в ній; розширити поняття про сімейні свята (святкування іменин, Нового року, Великодня), дотримування правил етикету під час проведення сімейного свята; вправляти дітей активно використовувати у мовленні поняття «сімейне свято», розповідати про власну родину; розвивати вміння виражати свої почуття та емоції; виховувати вміння цінувати своїх близьких, виявляти турботу про них, намагатися радувати їх.
Матеріал: ілюстрації із зображенням святкування родиною іменин, Нового року, Великодня, іграшковий чайний посуд, ляльки.
Дидактична гра «Чекаємо гостей»
Мета: вчити дітей порівнювати чисельність множин шляхом прикладання та накладання предметів однієї множини на предмети другої (більше, менше, стільки само)., асоціативну пам'ять. Виховувати охайність під час виконання роботи, робити близьким приємне.
Матеріал: фрукти та овочі в кошику, вирізані силуети кошиків, паперові кольорові овочі та фрукти, клей, пензлі, серветки.
Проектне заняття «Осінні гостинці для тата і неньки» (аплікація)
Вид: тематичне
Тип: групове
Освітні завдання: продовжувати формувати уявлення дітей про природні явища в довкіллі – збирання врожаю овочів та фруктів; збагачувати враження від образотворчої діяльності шляхом використання різноманітних матеріалів; продовжувати вчити техніки аплікації – викладання, приклеювання; учити розрізняти силуети овочів та фруктів. Розвивати дрібну моторику, творчу уяву
Пальчикова гра «Родинні клопоти»
Мета: спонукати дітей до здатності відтворювати дії, розслабляти та напружувати м’язи пальців рук.
Прогулянка
Трудова діяльність: Приберемо майданчик і розповімо матусі
Мета: залучати дітей до прибирання майданчика; продовжувати вчити планувати послідовність трудових дій, добирати обладнання і раціонально його використовувати. Виховувати працьовитість, старанність.
Сюжетно-рольова гра «Іменини»
Мета: продовжувати формувати у дітей поняття про сімейні свята, зокрема день народження; стимулювати вживання слів мовного етикету (вітання зі святом, побажання); закріпити знання про підготовку до святкування дня народження, підготовку подарунків.
Дидактична гра «Вибери вбрання на свято»Мета: вчити порівнювати предмети контрасних і однакових розмірів за довжиною і шириною; при визначенні розміру предмета вчити користуватися прийомами накладання і прикладання, вибирати предмети за виділеною ознакою .
2 половина дня
Створення рукописного альманаху «Наші родини»
Мета: викликати у дітей інтерес до своєї родини та родини своїх друзів; підвести їх до висновку, що у взаєминах сім’ї повинно бути чітко усвідомлені певні обов’язки, необхідні для виконання як з боку батьків, так з боку дітей; виховувати любов і повагу до членів родини.
Дидактична гра «Сім’я іде на прогулянку»
Мета: вчити дітей добирати одяг відповідно до пори року; розрізняти та класифікувати дитячий одяг та одяг для дорослих та за статевими ознаками.
Взаємодія з батьками: консультація «Як привчати дитину до охайності і порядку».5-Й ДЕНЬ
ТВОРЧИЙ ЕТАП
Девіз: «Не бійся мріяти і фантазувати»
Мета: реалізувати спільний творчий задум до якого готувалися попередні етапи.
Дидактична гра «Хто мене любить, пестить, голубить»
Мета: формувати почуття психологічної захищеності, довіри до рідних і близьких, радості існування; закріпити почуття любові, її величі та значення в житті людини.
Проектне заняття «Прикрасимо кімнату» (природа)
Вид: тематичне
Тип: групове
Освітні завдання: розширити знання дітей про кімнатні рослини та вимоги щодо догляду за ними; формувати уявлення про умови що необхідні для зростання рослин; закріплювати знання про їх назви (герань,фікус, бальзамін, білокрильник, алоє), будову; ознайомити з властивістю води і грунту; учити розуміти та використовувати поняття «багато», «мало»; виховувати інтерес та дбайливе ставлення до кімнатних рослин та, бажання прикрашати ними свою оселю.
Матеріал: кімнатні рослини, знаряддя для догляду за рослинами, ілюстрація кімнати прикрашеної квітами.
Прогулянка:
Сюжетно-рольова гра «Сім’я їде у відпустку»
Мета: закріпити правила поведінки в салоні автобуса: не галасувати, бігати по салону автобуса,потрібно поступатися місцем дівчаткам та бабусям.
Дидактична гра: «Сім’я збирає урожай»
Мета: вчити дітей порівнювати чисельність множин шляхом прикладання та накладання предметів однієї множини на предмети другої (більше, менше, стільки само).
2 половина дня
Розвага «У родинному колі»
Мета: навчити дітей шанувати традиції свого народу, любити пісні, які від народження співали мама і бабуся, знати звичаї та обряди предків; прищеплювати почуття любові і поваги до старших членів родини; розширити уявлення про родину, рід; виховувати почуття обов’язку і турботи про рідних.
Взаємодія з батьками: створення словничка ввічливих слів «Для мам і тат, які виховують малят».
6-Й ДЕНЬ
РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ
Девіз: «Помічаємо і радіємо успіхами кожного»
Мета: усвідомити набутий за попередні етапи досвід. Порадіти своїм і чужим успіхам.
Групова бесіда «Про що дізналися на протязі проекту»
Чи сподобалася вам обрана тема?
Що цікавого дізналися в ході проекту?
За що ви любите свою родину?
Про що ви можете розповісти вдома?
Будівельно-конструктивна гра «Всією сім’єю у зоопарк»
Мета: продовжувати вчити дітей споруджувати споруду з дотриманням умов щодо розміру, форми та кольору; збагачувати та розширювати ігрове предметне середовище за допомогою іграшок-саморобок; реалізовувати ігровий задум за цією темою
Матеріал: будівельний пластмасовий матеріал, іграшкові тваринки виготовлені з покидькового матеріалу.
2 половина дня
Читання вірша А.Костецького «Сонечкова мама»
Самостійні ігри в ігрових центрах. Закріплення текстів віршів, відгадування загадок на задану тему.
Взаємодія з батьками: висловити подяку батькам, які брали участь у створенні проекту.
Коментарі
Дописати коментар