Проєкт П3 "Українська держава - наша честь і слава"

 МЕТА ПРОЄКТУ: 

  • Вчити дітей виявляти цікавість до звичаїв, обрядів свого народу, його минулого, чеснот та достоїнств. Формувати уявлення про українську національну символіку, традиції, характерні якості нашого народу, пробуджувати пізнавальний інтерес до них.
  • Формувати шанобливе ставлення до традицій українського народу, зокрема до національного костюма. Уточнити та закріпити знання дітей про деякі особливості культури та побуту свого народу.
  • Викликати позитивні емоції по відношенню до історії міста. Розширити знання дітей пр. історію виникнення міста, походження назви, символіку, вигляд та життя людей.
  • Виховувати патріотичні почуття, учити дотримуватися у спілкуванні з оточуючими необхідних моральних норм та правил. Продовжувати формувати уявлення дітей про свою Батьківщину, її народ, звичаї, рідну мову.
  • Викликати захоплення від розмаїття літературних, музичних творів; спонукати до заучування їх напам’ять та виразно розповідати.

ЗМІСТ ПРОЄКТУ:

ПРОЕКТНІ ЗАНЯТТЯ: комплексне «Витоки моєї України»; інтегроване «Не забувай, що ти дитина землі, що зветься Україна»; комбіноване «Народна іграшка»; інтегроване «Цілющі скарби української землі»; тематичне «Ой, яка чудова українська мова»; інтегроване «Прилуки – рідне місто моє»;  сюжетно-динамічне «Подорож вулицями давнього міста»; інтегроване «Промислові підприємства нашого міста»; інтегроване «Мій рідний край, моя земля, що зветься Україна».

ДИДАКТИЧНІ ІГРИ: «Ми – українці»; «Хто де живе?»; «Що, як називається»; «Рослини – символи»; «Скажи інакше»; «Зіпсований телефон»; «Яка Україна? Яке місто?»; «Можна- не можна?»; «Подорож вулицями міста»: «Куди йдемо?»; «Упіймай слово»; «Що та де виготовляють?»; «Де я живу?».

ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА: оповідання Н.Забіли «Древній Київ»; вірші Л.Біленької «Український прапор»; «Бережімо Україну»; В.Крищенка «Вишиванка»; А.Камінчука «Батьківщина».

РОБОТА З БАТЬКАМИ: консультація на тему: «Українська родинна педагогіка: минуле й сьогодення»; батьківські посиденьки «Колискова мого дитинства»; залучення батьків до підбору ілюстрацій, фото будівель, пам’ятників історичних місць нашого міста; запропонувати батькам повести свою дитину у краєзнавчий музей (відділ «народні ремесла»).



МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП

 1-Й ДЕНЬ

Девіз: Все можна зробити, якщо захотіти.

Мета: зацікавити дітей, та викликати бажання створити спільний проект.

Розповідь вихователя «Україна – рідний край»

Мета: формувати уявлення дітей про національну культуру. Виховувати почуття пошани до своєї Батьківщини. Зацікавити дітей інформацією про нашу державу, її історичні місця та промислові виробництва.

Читання оповідання Н.Забіли «Древній Київ».

Проектне заняття «Витоки моєї України»

Вид: комплексне (довкілля, художня література)

Тип: фронтальне

Освітні завдання: познайомити дітей з витоками історії українського народу; формувати знання про те, що Україну в давнину називали Київська Русь, якою правили князі, серед них був Данило Галицький. Наш народ має багато памя’ток історії: Запорізьку Січ, хортицю та ін. Розширити уявлення про символіку України, портрети князів, гетьманів. Виховувати любов до України.

Дидактична гра «Ми – українці»

Мета: закріпити знання дітей про національні символи та традиції українського народу; виховувати любов і пошану до них.

Трудова діяльність:запропонувати дітям погодувати пташок.

2 половина дня

Художня праця:  Створення древа цілей

Пропозиції щодо створення  «древа цілей». Що хочуть дізнатися діти?

  • Хто такі козаки і гетьмани?

  • Державні символи та рослини-символи України.

  • Народні ремесла.

  • Чому українську мову називають солов’їною?

  • Історія, природа підприємства нашого міста.

Вибрано серед запропонованих «древа цілей» український віночок із стрічками.

Мета:виховувати бажання працювати пліч – о пліч над спільним задумом. Сприяти розвитку дитячої ініціативи та коментую чого мовлення. Виявляти вміння дітей планувати свою діяльність, творчо підходити до рішення проблеми, що виникають під час роботи. Перевірити навички користування ножицями та знання дітьми правил безпечної поведінки при користуванні ними.

Робота з батьками: консультація на тему «Українська родинна педагогіка: минуле й сьогодення».


 ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЕТАП

2-Й ДЕНЬ

Девіз: не кажи не вмію, а кажи навчуся.

Мета: сформувати систему знань, уявлень і навичок необхідних для реалізації спільного проекту.

Проектне заняття «Не забувай, що ти дитина землі, що зветься Україна»

Вид: інтегроване (довкілля, мовлення)

Тип: групове

Освітні завдання: ознайомити дітей з картою України, поглибити знання про край, де вони народилися і живуть; закріпити уявлення про народну символіку, пригадати державні символи України (герб, прапор, гімн). Розвивати  зв’язне мовлення, мислення, творчу уяву. Виховувати почуття любові до рідної країни, гордості за її людей.

Матеріал: карта України, плакат з держаною символікою України, вірші, листівки про Київ.

Дидактична гра «Ми Українці»

Мета: формувати уявлення дітей про національну культуру виховувати почуття пошани до своєї Батьківщини.

Трудова діяльність: запропонувати дітям зібрати камінці та сухі гілочки на ігровому майданчику.


2 половина дня

Спільна творча діяльність заучування вірша Л.Біленької «Український прапор».

Дидактична гра «Хто де живе?»

Мета: формувати уявлення дітей про те, що крім українського народу існує ще багато народів (росіяни, білоруси, болгари, поляки, молдовани); розвивати вміння одним словом людей різних народів; виховувати повагу до всіх людей світу.

ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЕТАП

3-Й ДЕНЬ

Бесіда: «Національні обереги»

Мета: закріпити знання дітей про символічне значення  національних предметів – оберегів; виховувати любов і повагу до культурних  традицій українського народу.

Проектне заняття «Народна іграшка»

Вид: комбіноване

Тип: фронтальне

Освітні завдання: уточнити уявлення дітей про специфіку опішнянської  іграшки: з чого, як, ким зроблена; як прикрашена (оформлена), за характером (весела, святкова). Ознайомити дітей з різноманітністю іграшок і специфікою декору – характерними елементами та кольоровими гамами. Створити умови для творчості дітей  за мотивами опішнянської іграшки. Формувати узагальнені способи створення образів (ліплення фігурок тварин на основі циліндра).

Матеріал: глина, дощечки, стеки, серветки вологі. У вихователя: іграшка коник, схема з показом способу ліплення незавершена модель для часткового показу образотворчої техніки.

Прогулянка:

 Піший перехід до «Художнього салону»

Мета: поглибити знання дітей про народні ремесла та відповідні професії; про вироби національного декоративного мистецтва. Формувати шанобливе ставлення та інтерес до творчості народних майстрів. Викликати емоційний відгук на сприйняття творів народного мистецтва.

Дидактична гра «Що як називається?»

Мета: закріпити назви різних видів народного мистецтва: витинання, вишивання, писанкарство, ткацтво, гончарство. Виховувати любов до мистецтва українського народу.

Трудова діяльність: запропонувати дітям очистити свій одяг та взуття від снігу.

2 половина дня

Самостійна художня діяльність: Оформлення виліплених коників (декоративне малювання).

Мета: ініціювати декоративне оформлення виліплених фігурок – прикрашати елементами декоративного розпису (квітами, кривульками, хвилями, крапками). Звернути увагу на залежність візерунка від форми фігурки. Вдосконалювати техніку малювання гуашевими фарбами (малювати кінчиком пензля на обємній фігурі повертаючи, та розглядаючи її з усіх боків. Виховувати інтерес та естетичне ставлення до народного мистецтва.

Читання вірша В.Крищенка «Вишиванка».



ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЕТАП

4-Й ДЕНЬ

Проектне заняття «Цілющі скарби української землі»

Вид: інтегроване

Тип: фронтальне

Освітні завдання: поглибити знання дітей про особливості природи рідного краю; закріпити знання про рослини України: верба, калина, барвінок. Навчати вирізняти їх серед інших. Заохочувати  дітей до милування красою рідної природи.

Матеріал: засушені трави ромашки. Мати-й мачухи, череди, ягоди калини, гілочки верби.

Дидактична гра «Рослини – символи»

Мета: закріпити знання  про рослини-символи (мати-й-мачуха, череда, калина), легенди про них, їх значення вжитті людини; виховувати любов та повагу до національних традицій.

2 половина дня

Праця в природі «Догляд за кімнатними рослинами»

Мета: спонукати дітей послідовно та продумано обирати обладнання для виконання роботи і зручно розміщувати його на робочому місці, вміти користуватися обладнанням та розрізняти його за призначенням відповідно виду листя. Виховувати старанність, охайність в роботі та вміння долати труднощі.

Матеріал: кімнатні квіти, вологі серветки, щіточки, розпилювач з водою.

Читання вірша Л.Біленької «Бережімо Україну».


ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЕТАП

5-Й ДЕНЬ

Бесіда-розповідь «Що таке мова? Чому її називають солов’їною?»

Мета: поглибити знання дітей про свою Батьківщину, рідну мову; дати  поняття про роль рідної мови для людини; підтримувати почуття пошани до неї.

Мовленнєва гра «Скажи інакше»

Мета: закріпити вміння дітей добирати до поданих слів синоніми; розвивати слухову увагу, мислення.

Проектне заняття «Ой, яка чудова українська мова!»

Вид:тематичне

Тип: групове

Освітні завдання: учити дітей дотримуватися у спілкуванні з оточуючими необхідних моральних норм та правил. Продовжувати формувати уявлення дітей про свою Батьківщину, її народ, звичаї, рідну мову. Дати поняття про роль та значення рідної мови для людини; підтримувати бажання пишатися нею. Поповнити активний словник дітей різними частинами мови; учити добирати слова-рими, слова-синоніми тощо. Підтримувати інтерес дітей до художнього слова; формувати вміння пояснювати зміст літературного твору. Виховувати патріотичні почуття.

Матеріал: аудіо записи українських народних пісень, вірш В.Сосюри «Рідна мова», ілюстрації із зображенням природи України.

2 половина дня

Музично – літературна розвага «Червона калинонька» (за мотивами українського народного фольклору).

Дидактична гра «Зіпсований телефон»

Мета: розвивати дружні стосунки, чемність, вихованість,культуру спілкування, мовленнєвий апарат.


ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЕТАП

 6-Й ДЕНЬ

Проектне заняття «Подорож вулицями давнього міста»

Вид: сюжетно-динамічне

Тип: групове

Освітні завдання: розширити знання дітей про історичну зону міста: пам’ятники видатним людям, назви вулиць та їх походження. Познайомити із підприємствами та їх продукцією, культурними та навчальними закладами. Закріплювати вміння ділити слова на склади; розвивати слухову та зорову пам'ять.

Матеріал: слайдові презентація «Моє місто вчора та сьогодні», вірші, загадки до теми.

2 половина дня

Самостійна творча діяльність : Малювання за віршем В.Гринько «Рідний край».

Мета: вправляти дітей в умінні створювати словесний малюнок за прочитаним твором; відображати його на аркуші, підбираючи відповідні кольори фарб. Закріпити вміння орієнтуватися на аркуші паперу. Виховувати охайність, старанність під час виконання роботи

Матеріал: альбомні аркуші, акварельні фарби, пензлі, вода, серветки.


УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ ЕТАП

7-Й ДЕНЬ

Девіз: мудрим ніхто не родився, а навчився

Мета: узагальнювати та систематизувати знання, навички, вміння набуті з дітьми протягом попередніх етапів.

Проектне заняття «Мій рідний край, моя земля, що зветься Україна»

Вид: інтегроване

Тип: групове

Освітні завдання: удосконалювати уявлення дітей про українську державну символіку та символіку держав сусідів України. Формувати уявлення про те, що крім українського народу існує ще багато народів, кожен народ розмовляє своєю мовою (російською, білоруською і т.д.). Вправляти дітей в умінні орієнтуватися  в національній грошовій одиниці і знаходити її серед інших монет. Систематизувати знання про рідне місто, вулиці, будівлі соціального призначення. Прищеплювати любов та повагу до Батьківщини, рідного міста. Розвивати увагу, мислення.

Матеріал: прапори країн-сусідів, політична карта Європи, монети, ілюстрації із спорудами міста.

Прогулянка:

 Піший перехід вулицями мікрорайону

Мета: закріпити знання дітей про архітектуру рідного міста, історію будівництва деяких споруд.

Дидактична гра «Подорож вулицями міста»

Мета: закріпити вміння дітей складати невеличкі колективні розповіді, використовуючи відповідні слова про працю людей; говорити послідовно, не поспішаючи, домовлятися з товаришами.

2 половина дня

Художня праця : Створення фотоальбому «Краса нашого міста».

Мета: підсумувати знання дітей набуті на попередніх етапах; залучити дітей до створення фотоальбому з відібраних фотографій, ілюстрацій.

Робота з батьками: порадити батькам у вихідні повести свою дитину у «Краєзнавчий музей».


ТВОРЧИЙ ЕТАП

       8-Й ДЕНЬ

Девіз: Не бійся мріяти і фантазувати

Мета: реалізувати спільний творчий задум до якого готувалися попередні етапи.

Проектне заняття: «Промислові підприємства нашого міста»

Вид: інтегроване

Тип: групове

Освітні завдання: розширити та уточнити знання дітей про різноманітність виробництва нашого міста; збагатити знання про види продукції, що  виготовляють на місцевих підприємствах. Впроваджувати інтерактивні методи спілкування, залучати дітей до роздумів, суджень, міркувань. Розвивати незалежність в міркуванні, увагу, спостережливість, артикуляційний апарат, фонематичне сприймання. Виховувати любов до рідного міста; бережне ставлення до речей та поваг та повагу до людей різних професій.

Матеріал: атрибути медичної установи, швейної фабрики, карти-схеми хлібозаводу, фішки, дзеркальця, чарівна торбинка, чарівна паличка, картки-позначки підприємств міста.

Прогулянка

Дидактична гра «Куди ми йдемо»

Мета: закріпити знання дітей про будівлі соціального значення; вправляти в умінні будувати складнопідрядні речення.

Мовленнєва гра «Упіймай слово»

Мета: закріпити вміння дітей відокремлювати на слух слова із заданим звуком. Розвивати зосередженість, увагу.

2 половина дня

Дидактична гра «Що та де виготовляють?»

Мета: закріпити назви виробничих підприємств та вміння будувати речення із словосполученням. Розвивати логічне мислення, увагу.

Читання вірша А.Камінчука «Батьківщина».


РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ

 9-Й ДЕНЬ

Девіз: Помічаємо і радіємо успіхам кожного

Мета: усвідомити набутий за попередні етапи досвід. Порадіти своїм та чужим успіхам.

Групова бесіда: «Про що дізналися на протязі проекту?»

  • Чи сподобалась вам обрана тема?

  • Що цікавого дізналися в ході проекту?

  • За що ви любите свою Батьківщину?

  • Про що можете відповісти вдома батькам?

Прогулянка

Дидактична гра «Де я живу?»

Мета: закріпити знання дітей про рідне місто, його особливість,і сторичні пам’ятки, основні галузі виробництва; розвивати пояснювальне мовлення.

2 половина дня

Самостійні ігри дітей  в ігрових центрах. Закріплення текстів віршів, розгадування кросвордів на задану тему.

Робота з батьками: висловити подяку батькам, які на протязі проекту допомагали у підборі матеріалу.








        Коментарі

        Популярні публікації